úterý 29. června 2010

Foukačka aneb italská Foccacia

Dnes jsem dostala obrovskou chuť úpéct si něco moc dobrého. Jsem teď pár dní doma, měla bych být v klidu, ale když člověka honí mlsná, nic s tím neudělá.:-) A navíc mě už svrběly prsty z nic nedělání.:-) No a protože mi teď za oknem krásně rostou bylinky, byla by škoda nezužitkovat jejich chuť a vůni v nějaké dobrůtce. Dnes to tedy vyhrála na plné čáře italská Foccacia. My jí doma říkáme familierně, Foukačka.:-)

A tady přikládám recept:
Na 4 krásné Foukačky budeme potřebovat:
1kg hladké mouky, nejlépe typ 00
1 sáček sušeného droždí
4 lžíce olivového oleje
1/2 litru vlažného mléka
špetka soli
Na posypání několik snítek rozmarýnu, bazalky, hrubou mořskou sůl a kdo má rád i olivy.
A asi 250ml olivového oleje na důkladné polití Foukaček před pečením.

Ingredience na těsto smícháme dohromady, důkladně prohněteme a dáme na teplé místo kynout na cca 1hodinu. Mezitím si uvaříme dobrou kávu a hodíme nožky na stůl.:-)
Když nám těsto pěkně vykyne ještě jednou ho důkladně prohněteme a vytvoříme 4 placky, které necháme ještě alespoň 15minut kynout. Poté do nich uděláme prstama důlky a vtlačíme bylinky a olivy, posypeme hrubou solí a důkladně zlijeme olivovým olejem. Ten se při pečení nádherně vsákne to Foukaček a zbytek, co zůstane kolem nich pak labužnicky vytřeme do sucha upečenými Foukačkami.:-)
Pečeme při 180°C cca 30 minut. Ale že jsou hotové poznáte podle úžasné vůně co se bude linout po vaší kuchyni a taky podle toho jak budou nádherně zlatavé. :-)

A pak už na nic nečekejte a jen ulamujte lahodné kousky pečiva a namáčejte je do nejlepšího olivového oleje co doma máte, případně k nim přikusujte výborný sýr a nebo třeba sušenou šunku a olivy....ale samotné jsou taky skvělé!;-)
Tak dobrou chuť!;-) A dejte vědět jak se povedly!;-)

2 komentáře:

  1. Ahoj Hani, moc krásný blog, nádherné fotky a recept na který se už dávno chystám. Líbilo se mi tady a tak jsem si ho uložila do mých oblíbených. Přeji krásné letní dny Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Jitko, moc díky za návštěvu a nejmilejší komentář!:-) Foccaciu určitě vyzkoušej, stojí to za to, hlavně teď v létě!;-)Stavila jsem se na skok i já u tebe a taky se mi tam moc líbilo!;-) Krásné léto i tobě!!!

    OdpovědětVymazat